Kismamaként se késő szilárd alapokat lefektetni :)

Kismamaként se késő szilárd alapokat lefektetni :)

Hidd el nem késő kismamaként elkezdeni mozogni, viszont nagyobb körültekintésre lesz szükség!

Minden területen fontos az alapokat lefektetnünk. A korrekt alapok tudják megteremteni a hosszan tartó fejlődést. Egy jó alapra mindig lehet újat-, jobbat, vagy nagyobbat építeni.

Mikor tervezni kezdjük a mozgást, akkor bizony túltervezzük magunkat, mert gyorsan szeretnénk elérni a vágyott célt. Viszont a gyorsaságnak az az ára, hogy elsiklunk bizonyos hiányosságaink felett és nagy esélyt adunk a visszaesésnek és a sérülések kialakulásának. Ez kismamaként még nagyobb felelősség, mert eleve számolnunk kell a folyton növő pocakunkkal, mely egyensúlybeli problémákat, vagy hátfájást okozhat.

Mint minden területen, így itt is érdemes felmérnünk, hogy hol tartunk. Ha kedvet szeretnél kapni először is a mozgáshoz, akkor bizony érdemes olyan emberekkel beszélgetned, akik nálad többet mozognak/sportolnak.

Akár kezdő vagy, akár újrakezdő, akkor is érdemes lehet egy gyógytornásszal egyeztetned arról, hogy milyen állapotban van a tested, pláne, ha vannak bizonyos fájdalmaid. Fontos tudni, hogy milyen elmozdulások vannak a testedben, vagy, hogy milyen hiányosságokra kell odafigyelj, ha sportolni indulnál, főleg kismamaként.

A gyógytornász abban tud segíteni, hogy a testi fájdalmaidat enyhítse, rendszeres gyakorlással pedig megszüntesse.

Ugyanis fájdalmak nélkül lenne érdemes a sportot elkezdeni.

Gondold el, hogy amikor úszni, vagy biciklizni tanulunk, akkor is milyen ügyetlenül kezdünk bele. Az agyat össze kell hangolni a testi mozdulatokkal. Ha már eleve fájdalmakkal küzdesz, akkor a koncentrálás nehezebb lesz. Egy szakértő pontosan tudja, hogy hogyan segítsen át téged azokon a holtpontokon, amik gátolnak téged a haladásodban.

Meg kell tanítsd a tested arra, hogy hogyan vezesse le a felgyülemlett stresszt egy-egy pontból.

A testben felgyülemlett stressz ugyanis fájdalmakat generál. A gyógytornász tudja, hogyha az egyik pontban fáj, akkor milyen gyakorlatra van szükséged ahhoz, hogy holisztikusan gyógyítsd a tested, vagyis ne vándoroljon a fájdalom, hanem kikezelésre kerüljön. Ha a gyakorlat nem teljeskörű, akkor ugye előfordulhat az, hogy míg egy ponton szűnik a fájdalom, (- hiszen keringést kapva az adott területen fájdalomcsillapító hatás lép fel –) egy másik ponton előbukkan.

Tévhiteket szeretnék azzal eloszlatni, hogy sok idő a gyógytorna és a sport együtt. A gyógytorna a sport alapköve. Mely, ha időről időre csinálod és felülvizsgálod a tested egy szakértővel, akkor csökkenni fog a gyógytornára szánt idő. A gyógytorna nem helyettesíti a magas pulzus számú edzést, hanem olyan masszív alapot ad Neked, amivel biztonságosabban merheted például az intenzitást növelni.

A gyógytorna mélyizmok erősítésével is dolgozik.  A mélyizmok stabilizálják a csontokat, hiszen a mélyizmok vannak legközelebb hozzájuk. A mélyizmok azok, melyek a mindennapi tevékenységedben segítenek, hiszen az egyensúlyi állapotod megtartásában is ők ténykednek. Ugye milyen fontos ez áldott állapotban? Pl. ha a busz hirtelen fékez, akkor is az egyensúlyodra és az alapizmokra lesz a legnagyobb szükséged azért, hogy megtartsd magad.

Amit feltétlen tudnod kell a gyógytornáról kismamaként is:

  1. az állapotfelmérésre érdemes időt szánni, ha konkrét problémád akadt,

  2. inkább egy mély meditációs tornát képzelj el a megfelelő pulzusszámon “pörögve”, ne egy HIIT edzést,

  3. a gyógytornát időnként érdemes felülvizsgálni, mert a gyakorlatokon változtatni kell, hiszen Te is átalakulsz,

  4. időről időre csökken a gyógytornára szánt idő, itt is elég lesz a fenntartó állapot megőrzését szolgáló pár perc,

  5. ha probléma specifikusan kezdtél neki, akkor is érdemes egész testre kiterjedő tornát végezni, hogy az egyensúlyt megteremtsd az izmaid erősségét tekintve,

  6. tudd, hogy vannak túlnyúlt és vannak megrövidült izmok, melyek más impulzusokat kívánnak.

Ajánljuk megtekintésre Ingyenes Fájdalomenyhítő Kurzusunkat, hiszen probléma specifikusan állítottuk össze, hogy valóban hasznos segítséget kapjatok a várandósság alatt.

Ha pedig teljes testedet szeretnéd átmozgatni biztonságosan, otthonod kényelmében a várandósság egész idején, akkor ajánlom figyelmetekbe a trimeszterekre bontott gyógytorna programunkat.

Ha még nem vagy tag, akkor csatlakozz az Anyák és Apák országos közössége csoporthoz, mely Magyarország egyetlen mindkét szülőt szívesen fogadó Facebook csoportja. Tudunk itt együtt gondolkodni, komoly és humoros témát egyaránt felvetni. Minket mindkét oldal érdekel őszintén, tabuk nélkül.