Babavárás alatt végezhető mozgások

Babavárás alatt végezhető mozgások

  • Post Category:Rekreáció

A babavárás az egyik legcsodálatosabb életszakasz egy nő életében.

A torna babavárás alatt is megengedett, de vajon tudod-e, hogy a három trimeszter alatt milyen mozgások végezhetőek?

A várandós gyógytornát hozzá értő szakember instrukciói alapján végezhetjük el. Kiemelt figyelmet kap a gerinc védelme, hiszen ekkor a többletsúly nagyobb megterhelést jelenthet a kismama számára. Bár jogosan gondolhatjuk azt, hogy a testünk hozzászokik a megváltozott élethelyzethez, mégis érdemes fokozott óvatossággal végrehajtani a különböző mozgássorozatokat. A test egyensúlya ugyanis ilyenkor eltolódik, ezért fontosak a stabilizáló gyakorlatok. Valamint a gerinc melletti izmok változatos erősítésére is végig szüksége van egy kismamának, hiszen a trimeszterek alatt, szülés közben és után is nagy szükségünk van rá. 

Jusson eszünkbe, hogy a relaxin hormon miatt lazulnak az ízületek, ezért a fájdalmak elkerülése miatt az izmok erősítése különösen fontos. A hormonváltozásokról itt tudtok többet olvasni.

A gyógytorna kifejezetten hasznos azoknak a nőknek, akik tudatosan, ellenőrzött körülmények között szeretnének tenni az egészségük javításának érdekében. Babavárás alatt biztonságos körülmények között végezhető ez a fajta mozgás.

Mire figyelj oda babavárás alatt?

1. Arra, hogy jól essen. Pici pulzusemelkedés fontos. Átlagban max. 145 percenkénti pulzus még biztonságos lehet. DE egyénenként eltérhet valamennyire. További információt találsz a “Miért fontos a pulzus figyelése várandósság alatt?” c. cikkünkben.

2. Tartsd szem előtt, hogy fizikailag érdemes felkészülnöd a szülésre és az azt követő időszakra. A szülés előtt kialakított mély izmok segítenek a szülés pillanataiban és gyermekágyi időszakban is.

3. Tudd, hogy segít a gyógytorna és az intim gyógytorna. Ez utóbbi a gátizmokat erősíti és megelőzi, hogy a kismedencei szervek lesüllyedjenek. Az intim torna jótékony hatásai c. írásunkat érdemes elolvasnod.

4. A levegőn való mozgással, akár sétával mindketten több oxigénhez juttok. Ez segít ahhoz, hogy a keringésetek jobb legyen és a baba biztonságban fejlődjön.

5. A vízben való mozgás is különösen kellemes lehet mindkettőtök számára, hiszen könnyebb kivitelezni.

Ha még nem vagy tag, akkor csatlakozz az Anyák és Apák országos közössége csoporthoz, mely Magyarország egyetlen mindkét szülőt szívesen fogadó Facebook csoportja. Tudunk itt együtt gondolkodni, komoly és humoros témát egyaránt felvetni. Minket mindkét oldal érdekel őszintén, tabuk nélkül. 

Konkrét témában keresel cikket?