You are currently viewing Mitől lesz több enerigája a kismamának?

Mitől lesz több enerigája a kismamának?

Mitől lesz több energiája a kismamának? Miért kell a babának jobb keringés?

Attól lesz több energiája a kismamának, hogy pl. jobb a keringése. Életünk keringése bizony attól is függ, hogy bennünk mennyire lassú-, vagy gyors a keringés. Ha lassabb és érezhetően vannak keringés okozta panaszaink, akkor érdemes ezekkel foglalkozni több síkon. A fizikai síkon végzett tettek kihatnak az élet egyéb területeire is. Nemcsak a jobb egészségügyi állapot támogatásában hat.

Először válasszuk azt az irányt, amihez jobban van kedvünk. Mindenképp ki kell lépni egyszer a komfortzónából a haladásért, de ne azonnal. Mindig mindent fokozatosan csináljunk, hogy ne legyen túl nagy a cél és túl nagy az elvárásunk önmagunkkal szemben.

Miért fontos a keringés fokozása várandósan?

Azért, hogy több oxigén jusson a babának és mamának egyaránt. Ha több oxigén jut, akkor könnyebben jut a vér az egyik pontból a másik pontba. Ha gyorsabban folyik az információ a vérben, akkor aktívabb lesz szellemi képességünk is és energikusabban tudjuk ellátni hétköznapi feladatainkat.

A jó keringés fájdalomcsillapító hatású.

Bármilyen eredetű testi fájdalomról is van szó, ha mozgást kapnak a környező szövetek, akkor a vér gyorsabban szállítja oda a tápanyagokat, oxigént és hormonokat, ezáltal a fájdalom gyorsabban enyhülhet. Vagyis az érintett terület regenerációja gyorsul. Ha mozgással szeretnél keringést javítani, akkor két részre lehet bontani. Aktív és passzív mozgásra. Ideális aktív testmozgás például kismamák esetén a gyógytorna. Passzív mozgás az, amikor más mozgatja az izmokat és a szöveteket, mely például lehet a masszázs.

Mi van akkor, ha hideg lábakkal-, kezekkel küzdesz akár nyáron is?

Ez mindig keringési problémára utal. Persze születnek ekkor olyan diagnózisok is, mint például mellékvese fáradtság, vagy pajzsmirigy alulműködés, netán inzulinrezisztencia. Ezek javítására több oldalról lehet hatni fizikiailag. Viszont a mozgás az egyik legjobb, ha alkatodnak, kedvednek és állapotodnak megfelelően indulsz el az úton. Egy kismama korlátozottabb lehetőségekkel rendelkezik, de csak hozzáállás és állapot kérdése, hogy mit és mennyit csinálhat. Az egyes trimeszterek alatt végezhető mozgásokról a honlap blog részén tudtok többet olvasni lásd 

1. trimeszter alatt végezhető mozgások cikket ide kattintva tudod elérni.

2. trimeszter alatt végezhető mozgások cikket ide kattintva tudod elérni.

3. trimeszter alatt végezhető mogzások cikket ide kattintva tudod elérni.

A mozgás keringést javít minden szinten, ettől is több lesz az energiája a kismamának. Elkezdi odaáramoltatni a vért, ahol kevesebb van, hiszen a testünk intelligens rendszer. Ha bizonyos területeket mozgatsz át jobban, akkor a vért oda pumpálod. A vér ott fog elsőként segíteni, ahol több mozgás van. A mozgás jó fájdalom csillapításra, jó izom építésre, kedélyállapot javításra és mentális fejlődésre is.

A hormonok összességére is csodálatos hatással van. A hormonok üzenetek, melyek akkor „üzemelnek” jól, ha időben, vagyis gyorsan odaérnek a célsejtek felé. A hormontermelő mirigy és bizonyos sejtek azért termelnek több hormont például sok esetben, mert azt érzékelik, hogy nem ért célba az üzenet a testben. Ha nem ért célba, akkor bizony újra elküldi az üzenetet.
A gyors üzenet kézbesítés a kismama számára nélkülözhetetlen, hiszen a hormonok munkájának fontossága megsokszorozódik a várandósság alatt.

Kedves Kismama!

Ha napi szinten foglalkozol azzal, hogy jobb legyen a keringésed, akkor babád jobban fejlődhet, mert ő is gyorsabban kapja meg az üzeneteket, a tápanyagokat, oxigént, vért és aktívabban tud reagálni rájuk.

Érdemes annak a fizikai testrésznek a keringésével foglalkozni, ahol valami probléma van. Ha nehezebb a gondolkozásunk terhesség alatt, akkor olyan gyakorlatokat kell végezni, melyek a felső háti szakasz és a nyak -, vállövi területet mozgatja át. Hiszen ilyenkor az agynak kell több vér és az, ami a vérben van.
A Babamama Akadémia oldalán található online kurzusaink minden terület biztonságos átmozgatásával foglalkozik. Valamint több eszközt találhattok, melyekkel akár otthon is tudtok bizonyos fájdalmakat enyhíteni, vagy megszüntetni. Létrehoztunk egy otthon végezhető masszázs kurzust, amivel apuka is aktív részese lehet a kismama keringésjavításának. Megtanítjuk Nektek, hogy hogyan kell otthon biztonságosan kismama masszázst végezni, ami az egyik leghatékonyabb keringést javító módszer. Ide kattinva olvashatsz bővebben a kurzusról.

Ide kattintva tudsz csatlakozni az anyák és apák országos facebook közösségébe.
Magyarország egyetlen mindkét szülőt szívesen fogadó Facebook csoportja. Tudunk itt együtt gondolkodni, komoly és humoros témát egyaránt felvetni. Minket mindkét oldal érdekel őszintén, tabuk nélkül.