You are currently viewing 3. Trimeszterben Végezhető Mozgások

3. Trimeszterben Végezhető Mozgások

A 3. trimeszterben nagyon fontos magadra figyelned. Tested ekkor eléri a maximális súlyterhelést, így a gerinced különös figyelmet kíván.

Tartás javító gyakorlatok és a gerinc melletti izmok erősítése továbbra is nagy hangsúlyt kellene kapjon. Ugyanis a szüléskor, valamint a regeneráció-, és szoptatási időszakokban is szükséged van ezekre az izmokra.

A nagy pocak miatt előfordul a 3. trimeszterben, hogy az egyensúlyt már nem megfelelően érezzük, ezért stabilizáló, egyensúlyt elősegítő gyakorlatokra van szükséged a mindennapok könnyedebb megéléséért.

Egyensúlymegtartás várandósság alatt” c. cikkünkben 3 videóra vett egyensúlyt megtartó gyakorlatot is kapsz, mely óriási segítség lehet…

Ekkor már a pihenés is nehezebb: a hátadon nem fogsz tudni aludni, csak oldalra feküdve. Figyelj oda a megfelelő nyaki támasztásra. Például használj olyan párnát, amivel kényelmes pozíciót tudsz majd felvenni. A fejbúboddal minél többször nyújtózz az ég felé, hogy a nyaki 7-es csigolya ne változzon banyapúppá.

Intim torna áldásos hatásai ekkor már érezhetőek

A 3. trimeszterben mindenképpen javaslom, hogy végezz intim tornát, ha eddig nem tetted, hiszen a baba a gátizmokat itt már erőteljesen nyomja. Nem csak a szülésed során, hanem a gyógyulási szakaszban is segíteni fog Neked! Az intim gyógytorna jótékony hatásai c. írásban már összefoglaltuk Neked, hogy miért érdemes belevágnod.

babamamaakademia.hu online kurzusai között megtalálod az intim gyógytorna anyagunkat is, amely segíthet az esetleges inkontinencia esetén is. Ezt nagyon gyorsan, és könnyedén megtanulhatod a saját otthonodban!

A mozgás-, azaz a körültekintő keringésfokozás a 3. trimeszterben is fontos

A babamamaakademia.hu oldalán az online tanfolyamok között megtalálhatod a „harmadik trimeszteres gyógytornát”, amelyet úgy állítottunk össze Neked, hogy azokat a mozgásokat végezd el otthon, amelyek mindkettőtök számára a legbiztonságosabbak.

Az utolsó trimeszter alatt erősödnek a félelmek, ezért érdemes információkat szerezned. Hiszen, ha valamiről egyre több ismeretet szerzünk, akkor jobban értjük, hogy mi miért történik a testben. Ezzel a félelmek oldása is egyenes arányban csökkenni fog. Mindezek mellett fontos a napi szinten végzett relaxáció és a laza átmozgatása a végtagoknak, hogy a keringés és oxigén ellátás ne szenvedjen zavart.

Ha a várandósságod utolsó szakaszában is fittnek érzed magad, és unalmas már az egyszerű gyógytorna, akkor pedig ajánljuk Neked az eszközös tornát. Ennek során az akár otthon is fellelhető eszközök segítségével végezzük a mozgásokat. Ez a mozgás változatosabb, mint az előzőek és bármelyik trimeszterben biztonságos, hiszen gyógytornász állította össze.

A BMA teljes csapata kíván Neked csodálatos időszakot, élménydús szülést. Bízunk abban, hogy mi is hozzásegíthetünk Téged abban, hogy fittebb és egészségesebb legyél életed ezen szakaszában!

Ha még nem vagy tag, akkor csatlakozz az Anyák és Apák országos közössége csoporthoz, mely Magyarország egyetlen mindkét szülőt szívesen fogadó Facebook csoportja. Tudunk itt együtt gondolkodni, komoly és humoros témát egyaránt felvetni. Minket mindkét oldal érdekel őszintén, tabuk nélkül.

Vélemény, hozzászólás?