You are currently viewing A Kismama Torna Irodában még fontosabb

A Kismama Torna Irodában még fontosabb

Ülő munkavégzés esetén biztosan Te is tapasztaltál már kellemetlen váll, – derékfájdalmakat esetleg ödémásodást és extrém fáradtságot?

Ezek kihatással lehetnek a mindennapjaidra.  A sok ülés nem előnyös se Neked se a babának. A rövid és gyakori kismama torna irodában is lehetséges.

Kismamaként különösen fontos, hogy a tested apró jelzéseire odafigyelj és megfelelő mozgással segítsd mindkettőtök keringési állapotát. Ez azért fontos, hogy több oxigénhez jussatok, ezáltal a babád könnyebben fejlődik, Te pedig kevésbé lehetsz fáradt.

Vegyük át, hogy mi is történik pontosan, és mi okozza a kellemetlen érzést.

✅ A fájdalmat a nem megfelelő tartós testtartás okozza, vagy a mozgás hiánya.

✅ Az ízületek mozgáspályáját a tartós ülés könnyedén beszűkíti, ez ellen pedig egy kis mozgással tudsz tenni. Ebben a pozícióban a vérellátásod nem megfelelő. A tartós ülés meggyengítheti a farizmokat, továbbá lazulhat a kötőszövet.

Akár végezhető kismama torna is az irodában….

✅ Válts gyakran pozíciót, ne feledkezz bele teljesen a munkádba. Most kifejezetten fontos ezt észben tartanod, hiszen a combba futó ereket a növekvő pocakod nyomhatja, továbbá kisbabád vérellátása is így biztosított. Ez segíthet a pocakod keményedését is megelőzni.

✅ Óránként 10 perc mozgás javasolt: állj fel az asztalodtól, sétálj egy kicsit az irodában, esetleg próbálj meg egy kicsit nyújtózni a végtagjaiddal. Karokkal felfelé hosszan 5 másodpercig. Lábaiddal körözhetsz is: boka-, térdkörzés. 

Folyadékfogyasztás miért is fontos?

✅ A megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás segít az ereidet jó formában tartani, segíti a nyirokereid működését, és a nyirokfolyadék ürülését. Ha úgy érzed hajlamos vagy megfeledkezni erről, állíts be egy időzítőt magadnak, amely figyelmeztet erre! Mindez segít frissen tartani a tested, és az elméd egyaránt, hiszen ezzel serkentheted az agyi vérkeringésed is. Többször igyál keveset.

✅ Ha teheted, munka közben polcold fel a lábaidat. Így elkerülheted, hogy a bokáid bedagadjanak. A lábak körkörös mozgatásával is serkentheted a keringésetek.

Ha fáj a derekad, vagy nyomást érzel benne?

✅ Használj derék és ülő támaszt: több helyen is kaphatsz az irodai székbe illeszthető támasztékot. Ez segít a megfelelő ülőpozíció kialakításában. A folyamatos mozgás dolgoztatja az izmaidat, így elkerülheted, hogy beálljon a derekad.

✅ A kismama torna az irodában akár munka közben is megoldható. Végezhetsz intim gyógytornát is, mely abszolút nem látszik kívülről. Itt olvashatsz bővebben az intim gyógytorna jótékony hatásairól.

Mit tudsz tenni még?

Ha bizonytalan vagy abban, hogy milyen mozgást végezhetsz a várandósságod során,
a babamamaakademia.hu oldalán trimeszterekre bontva megtalálhatod azokat az online kurzusokat, amelyeket bátran végezhetsz.
Ha apróbb, kellemetlen fájdalmakat tapasztalsz, abban az esetben pedig szívből ajánlom az ingyenes kurzusunkat.

Ha még nem vagy tag, akkor csatlakozz az Anyák és Apák országos közössége csoporthoz, mely Magyarország egyetlen mindkét szülőt szívesen fogadó Facebook csoportja. Tudunk itt együtt gondolkodni, komoly és humoros témát egyaránt felvetni. Minket mindkét oldal érdekel őszintén, tabuk nélkül.

Vélemény, hozzászólás?