Tévhit, hogy az 1. trimeszterben tilos a mozgás?

Tévhit, hogy az 1. trimeszterben tilos a mozgás?

Tudtad, hogy egész terhesség alatt fontos lehet a mozgás?

Természetesen orvosod beleegyezése nélkülözhetetlen hozzá, mert ő tudja felmérni, hogy milyen állapotban vagy. Ha minden rendben van, akkor bizony fontos a mindennapi mozgás.

Bővebben itt olvashatsz arról, hogy miért fontos a keringés javítás és mitől lesz több energiája a kismamának?

A gyógytornász egészségügyi-, egyetemi végzettséggel rendelkező mozgás szakértő is.

A Gyógytornász pontosan tudja, hogy egy kismama mit, hogyan és mennyit mozoghat az egyes harmadokban terhesség alatt.

A gyógytorna a mélyizmok erősítésével is dolgozik.  A mélyizmok stabilizálják a csontokat, hiszen a mélyizmok vannak legközelebb hozzájuk. A mélyizmok azok, melyek a mindennapi tevékenységedben segítenek, hiszen az egyensúlyi állapotod megtartásában is ők ténykednek. Ugye milyen fontos ez áldott állapotban? Pl. ha a busz hirtelen fékez, akkor is az egyensúlyodra és az alapizmokra lesz a legnagyobb szükséged azért, hogy megtartsd magad.

A gyógytornász abban tud segíteni, hogy a testi fájdalmaidat enyhítse, rendszeres gyakorlással pedig megszüntesse.

Ugyanis fájdalmak nélkül lenne érdemes sportot is elkezdeni. Ezt ugye nem feltétlen osszák meg velünk az edzőteremben, hiszen nem is biztos, hogy felmerül a kérdés.

Először is meg kell tanítsd a tested arra, hogy hogyan vezesse le a felgyülemlett stresszt egy-egy pontból.

A testben felgyülemlett stressz ugyanis fájdalmakat generál. A gyógytornász tudja, hogyha az egyik pontban fáj, akkor milyen gyakorlatra van szükséged ahhoz, hogy holisztikusan gyógyítsd a tested, vagyis ne vándoroljon a fájdalom, hanem kikezelésre kerüljön. Ha a gyakorlat nem teljeskörű, akkor ugye előfordulhat az, hogy míg egy ponton szűnik a fájdalom, (- hiszen keringést kapva az adott területen fájdalomcsillapító hatás lép fel –) egy másik ponton előbukkan.

Amit feltétlen tudnod kell a gyógytornáról:

  1. az állapotfelmérésre érdemes időt szánni, ha konkrét problémád akadt,
  2. inkább egy mély meditációs tornát képzelj el, ne egy HIIT edzést 😊,
  3. a gyógytornát időnként érdemes felülvizsgálni, mert a gyakorlatokon változtatni kell, hiszen Te is átalakulsz,
  4. időről időre csökken a gyógytornára szánt idő, itt is elég lesz a fenntartó állapot megőrzését szolgáló pár perc,
  5. ha probléma specifikusan kezdtél neki, akkor is érdemes egész testre kiterjedő tornát végezni, hogy az egyensúlyt megteremtsd az izmaid erősségét tekintve,
  6. tudd, hogy vannak túlnyúlt és vannak megrövidült izmok, melyek más impulzusokat kívánnak,
  7. Tévhiteket szeretnék azzal eloszlatni, hogy sok idő a gyógytorna és a sport együtt. A gyógytorna a sport alapköve. Mely, ha időről időre csinálod és felülvizsgálod a tested egy szakértővel, akkor csökkenni fog a gyógytornára szánt idő. A gyógytorna nem helyettesíti a magas pulzus számú edzést, hanem olyan masszív alapot ad Neked, amivel biztonságosabban merheted például az intenzitást növelni. Ezáltal a gyógytorna is bőven megfelel egy core edzésnek, ami kiegészíthető az intervall módszerrel.

Ajánljuk megtekintésre Ingyenes Fájdalomenyhítő Kurzusunkat, hiszen probléma specifikusan állítottuk össze, hogy valóban hasznos segítséget kapjatok a várandósság alatt.

Ha pedig teljes testedet szeretnéd átmozgatni biztonságosan, otthonod kényelmében a várandósság egész idején, akkor ajánlom figyelmetekbe a trimeszterekre bontott gyógytorna programunkat.

Ha még nem vagy tag, akkor csatlakozz az Anyák és Apák országos közössége csoporthoz, mely Magyarország egyetlen mindkét szülőt szívesen fogadó Facebook csoportja. Tudunk itt együtt gondolkodni, komoly és humoros témát egyaránt felvetni. Minket mindkét oldal érdekel őszintén, tabuk nélkül.

 

Vélemény, hozzászólás?