Van-e hátránya, ha elmarad a torna szülés után?

Mi a hátránya, ha elmarad a torna szülés után?

Van-e mellékhatása, ha kimarad a torna szülés után?

Alapvetően az emberi szervezet úgy van felépítve, hogy magától is regenerálódik egy bizonyos mértékig. Viszont ez a fajta regeneráció sokkal időigényesebb. Továbbá tudatos regeneráció nélkül nem tudunk 100 %-os visszarendeződést elérni hasfalunk-, gátunk-, és törzsizomzatunk területein sem. Egyszóval a torna szülés után, mely szakszerűen fel van építve sokat segíthet egészségi állapotunk javításán.

Instant megoldások buktatói

A mai világban minden az időről, vagyis inkább annak hiányáról szól. Több felé kell figyelnünk annak ellenére, hogy számtalan eszköz segít minket a mindennapi élet előrehaladása terén.

A reklámok hatásai révén, mely agyunkra oly hatással van, hogy ha kimondják, ha nem, akkor is azt hisszük, hogy léteznek instant megoldások és a gyors megoldások mellé azt a jelzőt társítjuk, hogy az jó is egyben. Pedig nem feltétlenül.

Teljes joggal érezhetjük ezek alapján az állandó türelmetlenséget magunkban, ha testünkre nézünk… miért így néz ki a hasunk, miért ilyen csíkos a testem, miért nem mozgok úgy, mint régen …. stb.

De a türelmetlenségünket is tudnunk kell kezelni nem mással, mint először az értéssel, majd az értés révén az információk tudatosításával és a tettek sorrendjének meghatározásával.

Természetesen vannak instant megoldások, amik létezését nem vonhatjuk kétségbe olykor. De  ezek nagyobb áldozattal is járhatnak, mint a fokozatosan felépített programok például. A hosszú távú sikernek is van ára, de a rövid távúnak ennél sokkal nagyobb is lehet. Hiszen hiányozhat a folyamatból az a fokozatosság, amelynek révén tartós eredményt tudunk elérni.

Ha hirtelen akarunk változni, akkor sokkal könnyebb a visszaesés kockázata, ami bizony nincs sokunk ínyére.

Nem véletlen például, hogyha valaki fogyni szeretne, akkor jojo effektus áldozata lesz, ha a lépcsőzetesség és mértékletesség nem volt a változtatási folyamatának a része. Ezért is tud gyökeret verni manapság egy új irány a világban, ami nem más, mint az intuitív étkezés. Röviden azt jelenti, hogy elfelejtjük a diéta alapú gondolkozásmódot, vagyis hosszú távú szakaszosan felépített megoldásban gondolkozunk helyette.

Na de mennyi időt kell rászánnom a szülés utáni regenerációra? Milyen a jó torna szülés után?

Így, hogy mégis minél előbb csúcsformába kerülhess teherbírás szempontjából is, rá lehet segíteni a természetes regeneráló folyamatokra a fentiek figyelembe vételével, ha a torna szülés után egy időre az életed részévé válik.

Ahogy kiürülnek a hormonok a testedből szülés után szép lassan a szalagok és izmok is kezdenek helyreállni és a súlyvonal vissza tud kerülni az eredeti helyére. Legalábbis ideális esetben ez így működik. Felléphet szülés után derékfájás is, melyre jótékony hatással vannak a törzserősítő gyakorlatok és a hasfal regenerációja is.

De ha nagy volt a pocakod, vagy esetleg súlyfelesleged van, vagy jobban meglazultak a szalagok az átlagnál, akkor rögzülhet egy rossz tartás is nálad. Ez hatalmas terhelést ró az

ízületekre is, ami által sokkal hamarabb fordulhatnak elő kopásos problémák nálad. Ne ijedj meg, hiszen a figyelmedet szeretném csak felhívni arra, hogy mi minek lehet a következménye.

A protézis műtéteket ugyanis el lehet kerülni, ha időben készülünk, és kezeljük a probléma gyökerét.

Az olyan komplex és gyógytornász által szakszerűen készített programok, melyek hossza általában 8-11 hét jók lehetnek a tartós eredmény eléréséhez.

Heti kétszer 20 perc tudatos tornával már érhetünk el eredményet, azonban heti 3-szor 20 perc lenne az ideálisan erre fordított idő kezdetben attól függően, hogy mi az édesanya célja és milyen gyorsan szeretne eredményt elérni.

Az a jó program, ami tartalmazza a hasfal, gátizom, törzsizom regenerációját és ezeket komplex gyakorlatsorokkal is ötvözi.Ha szülés után torna formájában a számodra optimális mozgásokkal-, mozgatásokkal az izmokat jó állapotba hozzuk, akkor azok rásegítenek a megfelelő testtartás visszaállítására és terhelést vesznek le az ízületekről. Mivel szülés után vizesedés is fenn maradhat, így ennek javítására is különösen hasznos lehet a szakszerűen végzett torna szülés után.

Ezáltal lesz egészségesebb a mozgásunk és jobbá válhat teherbírásunk is.

Márpedig ki ne szeretné növelni saját hétköznapi teljesítményét egy baba mellett, aki rengeteg energiát igényel tőled is, kedves Édesanya.

A baba emelgetése mindenképp egy egészséges jó teherbírású gerincet igényel, aminek megtámasztásában nagy szerepe van a hasizmoknak is.

Éppen ezért a szétnyílt hasizom összébb húzása már az első hetekben is fontos.

Mindezek mellett saját vérmérsékleted szerint előbb utóbb biztosan akarsz majd újra házas életet élni és azt persze élvezni is szeretnéd. Mi kell ehhez?

A legfontosabb az, hogy komfortosan érezzük magunkat a bőrünkben és ne legyenek vizelettartási, széklettartási, aranyeres, vagy más problémáink, amit a rugalmatlanabb gátizomzat okozhat.

Éppen ezért a regenerációból a gátizmokat sem szabad kihagyni, sőt különösen figyelni kell rá, hiszen alulról megtámasztja a kismedencei szerveket. Ezáltal az ideális tartásunk kialakításához is nagyon fontos.

Létrehoztam egy olyan komplex szülés utáni regenerációs programot, mely kihat az egész tested rehabilitációjára. Ehhez kapcsolódóan hallgasd végig az ingyenes szülés utáni regeneráció témájában készített webinart, melynek végén válaszolok minden felmerült kérdésre.  

A szülés utáni regeneráció témájában holisztikusan elkészített több hetes kurzusokat pedig itt találod.

Bízom benne, hogy új erőre kapsz ezen információk birtokában!

Jó egészséget kíván a BMA Csapata nevében: Gasparovszky Márti Gyógytornász

Ha még nem vagy tag, akkor csatlakozz az Anyák és Apák országos közössége csoporthoz, mely Magyarország egyetlen mindkét szülőt szívesen fogadó Facebook csoportja. Tudunk itt együtt gondolkodni, komoly és humoros témát egyaránt felvetni. Minket mindkét oldal érdekel őszintén, tabuk nélkül.

Ha tetszett, akkor legyél rendszeres olvasónk!
Itt tudsz feliratkozni hírlevelünkre további hasznos tartalmakért:

Oszd meg a CIkket

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: pinterest

Legújabb cikkeink: