Folyadékbevitel várandósság alatt

Folyadékbevitel várandósság alatt

A folyadékpótlás szempontjából is kiemelt figyelmet érdemelsz most, hiszen jobban oda kell figyelned arra, hogy miből-mennyit fogyasztasz. A várandósságod alatt több folyadékot vesztesz, ha pedig még ügyesen tornázol is mindemellett, akkor ez különösen igaz lehet.

A várandósság általában jelentős súlygyarapodással jár, a 10-15 kg súlytöbblet normálisnak tekinthető ebben az időszakban. A nagyobb energia-bevitel, a megnövekedett szövet- és vértérfogat, a magzatvíz kialakulása és a terhességi rosszullétek gyakori kísérője a hányás, mely megváltoztatja a folyadék-szükségletet.

Mennyi az ideális mennyiség?

A nőknek javasolt 2 liter napi mennyiségnél naponta kb. 3 deciliterrel több folyadék fogyasztását javasolják a szakemberek ebben a kilenc hónapban. Tehát ha naponta 2.5 liter vizet iszol, akkor az már jónak számít! Arra figyelj mindenképpen, hogy gyakran igyál keveset. Ugyanis a terhesség időszaka egy inzulinrezisztens állapot és ha magas az inzulin hormon a szervezetben, akkor raktározhatja a vizet is. Érdemes erre figyelni, hogy az ödéma ne alakuljon ki egy testrészen sem.

A nagy melegben a legjobb folyadék az ízesítetlen víz, ám néha érdemes egy-egy frissítő gyümölcs vagy zöldség levére cserélni azt. Tele van vitaminokkal, ami táplálja a kismamát és a kisbabát egyaránt.

Alább találhattok 2 szuper receptet, amely nemcsak, hogy jól hidratál, de laktat is.
Igazi C-vitamin bomba az alábbi recept, amelyet jó szívvel ajánlok Nektek:

„Vitaminturmix”

Hozzávalók:
– 1/2 csésze kókuszvíz
– 1/2 csésze narancslé
– 1 csésze eper, felszeletelve
– 1 banán
– 1 csésze málna, vagy bármilyen bogyós gyümölcs

Így készítsd el: Mehet minden a robotgépbe/turmixba, de kezdd a kókuszvízzel és a narancslével. Fedd le, és kapcsold be a gépet fél percre.

A második turmix ideális választás akár uzsonnára is:

„Áfonyás smoothie”

Hozzávalók:
– 1 csésze alacsony zsírtartalmú tej
– 2/3 csésze alacsony zsírtartalmú görög joghurt
– 1 csésze áfonya
– 1/2 tk vanília kivonat
– 1/8 tk őrölt fahéj
– 2 ek juharszirup

Így készítsd el: Tedd a tejet, majd a többi hozzávalót a turmixgépbe. Turmixold fél percig, vagy amíg smoothie állagú italt nem kapsz.

Egészségedre!

Ha szeretnél további hasznos tanácsokat olvasni első kézből zárt facebook csoportunkban olyan cikkeket is találsz, amiket csak ott osztunk meg.  Ide kattintva tudsz csatlakozni az anyák és apák országos facebook közösségébe.

Vélemény, hozzászólás?