Enyhítsd a várandósság alatti feledékenységet!

Enyhítsd a várandósság alatti feledékenységet!

Hogyan enyhítheted a várandósság alatti feledékenységet?

A Gyógytornász és a Dietetikus segít a témában!

Mégis, miért feledékeny a kismama?

  1. Egyik oka az alváshiány, mely komoly hatással van a kismamára. A növekvő pocak egyre kellemetlenebbé tudja tenni az éjszakákat, ez végett nehezebben alszik az Édesanya. Az átlagos 6-8 órás alvás sok esetben 4-5 órára is visszaszorulhat, amely hirtelen jött változás és ez az alvásmennyiség már okozhat dekoncentrációt.
  2. A hormonváltozások a másik ok, mely változás igen rövid idő alatt következik be és ilyen gyorsan nem feltétlen tud minden test alkalmazkodni a megváltozott állapothoz.
  3. ok pedig az, hogy a kismamák agykérgének vastagsága vékonyodik, mely hatással van a memóriájukra is átmenetileg.

A változtatáshoz fontos értened a tested:

Az agyszöveti vérellátás szoros kapcsolatban van az artériákon és vénákon keresztül a nyakkal és a törzzsel.
Éppen ezért minden nyak és törzs mozgás, vagy akár csak egy fejkörzés is segíti az agyi keringés javulását.
A keringéstől jobban áramlik a vér és az oxigén a szövetekben.
A torna javítja az agy és a szövetek friss oxigénnel való ellátását. Heti kb. 4 alkalommal végzett torna következtében aktívabb válaszreakcióra lesz képes a kismama.
Ha szabad levegőn végezzük, akkor többszörös hatást érhetünk el vele.
Mozogni minden nap érdemes min. 30 percet. Ami lehet egy laza séta, úszás, vagy bármi, amit orvosod jóváhagyott és Te is kívánod. Örömmel tedd ezt.

Ott a fókusz, ahol az energia és ott javul a fizikum, ahol a keringést serkentjük:

Az anyai vérellátás osztozik a babáéval, ezért természetes folyamat, hogy azoknak a területeknek lesz jobb a keringése, amit többet használunk. Aki többet mozog főleg törzs és felsővégtag gyakorlatokat végezve, annak jobb lesz az agyi működése és kevésbé lesz feledékeny. A napi relaxáció különösen fontos, hogy felkészülj a szülésre fejben és az azt követő időszakra.

Valóban egy várandós nőnek több dologra kell odafigyelnie, mint előtte. Erre előre lehet készülni, vagyis trenírozni az agyunkat. 😊 Mit jelent ez? Például egyszerű, mégis új dolgot próbálunk tanulni, vagy keresztrejtvényt fejtünk, esetleg puzzle-t játszunk. Bármi, ami eszedbe jut és jó kedvvel végzed. És MÉG:

Az agyi plaszticitás – újratanulási képésség – lehetővé teszi, hogy több/újabb funkciókat tanuljunk meg. Aki több olyan mozgást végez, amihez emlékezetre van szükség (hosszabb feladatsorok, több ütemű gyakorlatok) annak a memóriája is javulni fog.

A várandósság alatti táplálkozás a feledékenységet szinten javíthatja:

A megfelelő folyadékbevitel abszolút nagy jelentőséggel bír az agyi funkciók normális szinten tartásában. Ez legalább három liter vizet jelenthet egyéni eltéréseket figyelembe véve. A gyógyteák pl. gyömbértea (reszelt gyömbérből), a 100% préselt zöldség-és gyümölcslevek is fontosak, hiszen rengeteg új sejt épül az anyában és babában is. A sejtosztódás is gyorsulhat ilyenkor.
A sejtek képződéséhez anyagra, vagyis tápanyagra van szükség. Ha a gyors sejtképződést támogatjuk természetes levekkel például, akkor jobb sejtállomány jöhet létre.

A kolin, mint ingerületátvivő anyag az agy működését is segíti:

Tojás, máj, hüvelyesek is tartalmazzák, várandós és szoptatós kismamáknak 480-520 mg a napi javasolt beviteli érték. (1 db tojás tartalmaz kb 150 mgot).

Áldott állapotban is létfontosságú az Omega 3 zsírsavak fogyasztása

Miben találod? Ha növényi eredetű étrendből fedeznéd, akkor lenolaj, makadámdió, olívaolaj a megemlítendő. Míg állati étrendben a lazac, hering, tonhal segíthet az Omega3-Omega6 arány javításán.

– Tartsd kontrollban a tested, és az elméd: mozogj minden nap. Keresd ki a trimeszterednek megfelelő gyógytornát, mely segítségével holisztikusan, teljes testet átmozgató, biztonságos mozgásban lehet részed.

Ne aggódj! A feledékenység átmeneti állapot lehet, amely gyorsan elmúlik majd! A szürkeállomány hamarosan újra a régi lesz, és garantáltan nagyon sok dologra fogsz tudni fókuszálni egyszerre!

Ha még nem vagy tag, akkor csatlakozz az Anyák és Apák országos közössége csoporthoz, mely Magyarország egyetlen mindkét szülőt szívesen fogadó Facebook csoportja. Tudunk itt együtt gondolkodni, komoly és humoros témát egyaránt felvetni. Minket mindkét oldal érdekel őszintén, tabuk nélkül.

Vélemény, hozzászólás?